Månadens HQF:are – Michaela Bremer

Företag: Bremer Homestyling
Kontaktperson: Michaela Bremer
Webb: bremerhomestyling.com/
Mobil: 0735 26 16 76
Mail: bremerhomestyling@gmail.com

Varför är du med i HQF?
Jag är med i HQF för att jag ser det som värdefullt att främja kvinnors företagande. Som medlem ges en fin möjlighet att nätverka och dra nytta av varandras kunskap och erfarenheter.

Min fråga till nästa månadens HQF:are
Vilken personlig egenskap har gett dig framgång i ditt företagande?

Kan du berätta om bakgrunden och historien bakom företaget?
Jag har sedan jag var barn haft ett starkt intresse för inredning, ordning och reda. Leksaksaffärer var inget för mig, utan det var IKEA som gällde. Höjdpunkten var när nya katalogen kom och den lärde jag mig utantill. Rummet inreddes om ofta och var alltid städat.
Sedan jag var 22 år har jag arbetat som Visual Merchandiser i butik där min känsla för struktur, färg och form kom väl till pass. I och med förändringar på arbetsplatsen började tankarna gro på att starta eget vid sidan om inom styling och inredning. Jag kontaktade mäklare Karolin Torstensson på Fastighetsbyrån för att höra mig för hur behovet ser ut. I oktober 2020 startade jag enskild firma parallellt med min fasta anställning. Tack vare Karolin och hennes framtidstänk har jag sedan dess ett fint, nära samarbete med Fastighetsbyrån i Bålsta och deras egna inhouse-fotograf Andreas Löfstrand. I december 2021 omvandlade jag till Aktiebolag. I september 2022 tog jag steget och sa upp mig från min anställning efter nästan 16 år.

Vilka är de viktigaste produkterna eller tjänsterna som företaget erbjuder?
Det uppdrag jag utför på löpande band är fotostyling i samarbete med mäklare. Det är ett koncept där jag 1,5-2 timmar innan fotografen är bokad plockar undan överflödigt, arrangerar om och adderar textilier och inredningsdetaljer för att optimera möjligheten till attraktiva bilder av bostaden på Hemnet. Jag utför även mer omfattande stylingkoncept inför försäljning.

Utöver detta erbjuder jag:
• Inredningsuppdrag för hem och kontor.
• Professionell organisering. Rensar och skapar en fungerade struktur och ordning hemma hos dig.
• Visual Merchandising för butik med varuläggning, vägg/-golvstruktur och skyltfönster.
• Digital konsultation.

Vilka planer har ni för framtiden och vad är dina förhoppningar för företagets utveckling?
Min förhoppning inför framtiden är att utveckla delen av företaget där jag hjälper till med ordning och reda. Här ser jag att många har behov av hjälp! Vem är inte trött på ett överflöd av prylar som tagit över hemmet och stör vardagen? Att inte hitta det man letar efter? Min vision är att varenda pryl i hemmet ska ha en bestämd plats. Jämför med när du plockar ur diskmaskinen där hemma – lika självklart som att gafflarna har sin bestämda plats kan samma princip gälla för hemmets alla prylar. På så vis blir det enkelt att plocka undan och hålla efter. Inga fler ”övrigt-lådor” och leta saker! Eller, att helt i onödan behöva konsumera saker du redan äger, för att du inte hittar de 10 du redan har, någonstans…

Vad är det som driver er som företag att fortsätta arbeta med er verksamhet?
Min drivkraft är att jag är övertygad om att välmående är att trivas hemma. Jag upplever när jag möter mina kunder att de kört fast, inte har tiden och kunskapen eller att de har investerat i inredning där helheten inte blev som önskat. Här kan jag hjälpa till! Jag ser även ett stort behov av att presentera bostäderna mer attraktivt på Hemnet för att locka fler till visning.